OneDrive voor bedrijven, de voordelen van online opslag

Microsoft OneDrive voor bedrijven (OneDrive for Business) is een dienst om bestanden op te slaan op het internet. Je slaat computerbestanden online op zodat je ze hierna vanaf elke computer of elk apparaat, via het internet, weer kunt openen. Zo is het ook mogelijk om bestanden met klanten of collega’s te delen. Maar ook om vanaf huis bij je werkbestanden te kunnen. Je bent dus altijd en overal verbonden met al je werkbestanden. 

Wat is het verschil tussen OneDrive voor bedrijven en OneDrive Personal?
OneDrive voor bedrijven is in principe hetzelfde als OneDrive Personal. Namelijk een online locatie waar je jouw bestanden kunt opslaan, synchroniseren en delen. Als onderdeel van Office 365 kun je met OneDrive jouw bestanden vanaf elke locatie bijwerken en delen. Ook kun je samen met anderen tegelijk aan Office-documenten werken. Wanneer je OneDrive gebruikt met een bedrijfsaccount, dan wordt het OneDrive voor bedrijven genoemd. Gebruik je het privé, dan heet het OneDrive Personal. Wel wordt de online opslag in OneDrive voor bedrijven vaak beheerd door de organisatie.

Je gebruikt privé en zakelijk dezelfde app voor het synchroniseren van bestanden met je Windows-PC of Mac. Ook kun je in beide gevallen bestanden openen vanaf je Android-of iOS-apparaat. Zakelijk meld je je aan met je werkaccount om OneDrive voor bedrijven te gebruiken. Privé meld je je aan bij je Microsoft-account om OneDrive Personal te gebruiken. Je kunt je persoonlijke OneDrive niet aan je zakelijke Microsoft 365-account koppelen. Wel kun je bestanden tussen beide kopiëren of verplaatsen. Verwar de OneDrive online opslag trouwens niet met een online back-up die oneindig bewaard blijft. 

6 voordelen van online opslag voor bedrijven6 voordelen van online opslag voor bedrijven

#1 Overal toegang.
Je kunt je werkbestanden vanaf al je apparaten gemakkelijk opslaan, openen en terugvinden in Microsoft 365. Wijzigingen die je offline aanbrengt, worden automatisch gesynchroniseerd wanneer je weer verbinding maakt. 

#2 Naadloze samenwerking.
Je werkt veel sneller én slimmer met personen binnen of buiten je organisatie. Je deelt veilig  bestanden en werkt samen in realtime. Met behulp van Word, Excel en PowerPoint, op web, mobiel en desktop.  

#3 Onbeperkte mobiliteit
Ook onderweg maak, bekijk, bewerk en deel je bestanden met de mobiele OneDrive-app. Zo kun je  gemakkelijk, bonnetjes, visitekaartjes en andere papieren documenten scannen om ze veilig te bewaren.  

#4 Instellingen voor beveiliging
Met OneDrive maak je een back-up van je bestanden om ze zo te beschermen. Je kunt bestanden gemakkelijk herstellen als ze per ongeluk zijn verwijderd. Zoals na een aanval van hackers bijvoorbeeld. 

#5 1TB opslag
Bij OneDrive voor bedrijven beschik je over 1 terabyte (1.024 GB) opslag. Met 1 TB kun je bijvoorbeeld alleen al 10 miljoen Word-bestanden van 100 KB opslaan.

#6 Versie beheer
Met de geschiedenis van de online versie kun je oudere versies van jouw bestanden, die zijn opgeslagen in OneDrive, weergeven en herstellen. Versiegeschiedenis werkt voor alle bestandstypen. Denk aan Microsoft 365-bestanden, PDF-bestanden, CAD-bestanden, foto’s, video’s en meer. En als dat nodig is kun je verwijderde OneDrive-bestanden ook herstellen vanuit de Prullenbak.

Ook gebruik maken van OneDrive voor bedrijven?
Ben je na het lezen van deze 6 voordelen van online opslag voor bedrijven geïnteresseerd geraakt in het werken met OneDrive voor bedrijven? Wij hebben ervaring met het inrichten van Office 365, waaronder met OneDrive voor bedrijven. Veilig en effectief werken staat voorop, daarom bespreken we graag alle mogelijkheden zodat wij jou volledig kunnen ontzorgen. Bekijk al onze diensten en neem contact met ons op, wij zorgen ervoor dat jouw medewerkers altijd en overal verbonden zijn met hun werkbestanden. 

Ruben: Uw Microsoft 365
Teamwork specialist

Neem contact op

Vrijblijvend advies