Gemeente Enschede

IT aanspreekpunt heeft voor Gemeente Enschede een digitale oplossing aangeleverd voor het online uitvoeren van een kaveluitgifte

Gemeente Enschede

De constante veranderingen in 2020 dankzij corona, hebben gemaakt dat de gemeente Enschede een aantal zaken op een andere manier moest regelen. Zo ook het online uitvoeren van bepaalde activiteiten zoals de kaveluitgifte van het Brunink in de Performance Factory. Door de vele aanmeldingen kon de kaveluitgifte i.v.m. corona niet meer fysiek gehouden worden. De Performance Factory adviseerde hierop de gemeente om contact op te nemen met IT aanspreekpunt. Zij hebben vervolgens een heldere oplossing aangeboden, uitgewerkt en op de dag zelf volledige ondersteuning geboden.

Hulpvraag

gemeente enschede kaveluitgifteOmdat er op korte termijn snel een oplossing gevonden moest worden voor het digitaal uitvoeren van de kaveluitgifte, is er contact opgenomen met IT aanspreekpunt. Na een eerste overleg werd duidelijk dat IT aanspreekpunt deze oplossing snel kon leveren en uitvoeren met behulp van Microsoft Teams.

Voorbereiding Gemeente Enschede

Samen met gemeente Enschede en met behulp van Microsoft Teams en andere technische oplossingen, heeft IT aanspreekpunt een digitale kaveluitgifte kunnen realiseren. Hierbij moest o.a. rekening gehouden worden met het vastleggen en controleren van de identiteit van de deelnemers en het testen van video en microfoon.
Tegelijkertijd moest ook de privacy van de deelnemers gegarandeerd kunnen worden. Daarnaast is er een draaiboek uitgewerkt voor het wisselen van schermen en deelnemers tijdens de kaveluitgifte.
“Wij hebben een bijzonder goede ervaring met IT aanspreekpunt. De kaveluitgifte moest op zeer korte termijn digitaal worden uitgevoerd. Hierdoor zat er bij ons druk op. IT aanspreekpunt nam deze druk weg en gaf ons het vertrouwen dat het goed geregeld zou worden. Naar aanloop van de dag zelf hebben ze een handleiding uitgewerkt voor deelnemers en een draaiboek gemaakt voor het wisselen van schermen tijdens de kaveluitgifte.

“Wij hebben een bijzonder goede ervaring met IT aanspreekpunt. De kaveluitgifte moest op zeer korte termijn digitaal worden uitgevoerd. Hierdoor zat er bij ons druk op. IT aanspreekpunt nam deze druk weg en gaf ons het vertrouwen dat het goed geregeld zou worden. Naar aanloop van de dag zelf hebben ze een handleiding uitgewerkt voor deelnemers en een draaiboek gemaakt voor het wisselen van schermen tijdens de kaveluitgifte.

Daarnaast hadden ze een testomgeving opgezet voor alle deelnemers zodat zij hun webcam en geluid konden testen om zo tijdens de kaveluitgifte niet voor verrassingen te staan. IT aanspreekpunt was tijdens dit gehele proces zeer flexibel en konden goed omgaan met onze hulpvragen die maatwerk vereisten.” – Renate Luttikhuis, projectmanager Het Brunink

Voorbereiding deelnemers kaveluitgifte

gemeente enschedeNiet alleen Gemeente Enschede werd goed voorbereid op de digitale kaveluitgifte. Ook alle 103 deelnemers zijn uitgebreid voorbereid en ondersteund. Zo is er vanuit IT aanspreekpunt een handleiding gemaakt die de deelnemers konden lezen, zodat men zich van te voren kon voorbereiden en wist om te gaan met Microsoft Teams. Op de dag van de kaveluitgifte konden deelnemers ter voorbereiding, de gehele dag op een testomgeving inloggen. Hier kregen zij informatie middels een handleiding en konden ze tevens hun geluid en microfoon testen. IT aanspreekpunt bood hierbij de gehele dag een helpdesk functie.

Gemeente Enschede over IT aanspreekpunt

“Wij hebben IT aanspreekpunt als zeer flexibel ervaren. Zij denken graag met je mee over de juiste oplossingen, kunnen snel schakelen en uitvoeren, en zijn altijd vlot bereikbaar zodat eventuele vragen snel beantwoord kunnen worden. Wanneer er in de toekomst wederom een kaveluitgifte digitaal geregeld moet worden, zullen wij zeker aan IT aanspreekpunt denken.” Aldus Renate Luttikhuis.

Ook een video-oplossing nodig voor online vergaderingen of bijeenkomsten?
Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.