Microsoft SharePoint

Deel en beheer inhoud, kennis en toepassingen met behulp van Microsoft SharePoint om teamwerk te stimuleren, snel informatie te vinden en moeiteloos samen te werken in de hele organisatie.

Eenvoudig delen en moeiteloos samenwerken

SharePoint is een centraal beveiligd platform dat je kunt gebruiken als een veilige locatie voor het opslaan, ordenen, delen en openen van informatie. Via de dynamische en productieve teamsites kan elk projectteam, elke afdeling en elke divisie effectief werken. Je deelt moeiteloos bestanden, gegevens, nieuws en bronnen met elkaar. Dit kan vanaf elk apparaat met een webbrowser. Pas je teamsite aan om het werk van je team te stroomlijnen en om probleemloos en veilig samen te werken met teamleden binnen en buiten jouw organisatie. 

Ook een SharePoint omgeving?

Bespreek de mogelijkheden voor jouw organisatie

Haal het maximale uit SharePoint

Teamleden die werken en communiceren via een laptop of desktop kunnen met SharePoint heel effectief door gesprekken bladeren, updates van activiteiten bekijken en hun persoonlijke online bibliotheek inzien. Het voordeel is dat Microsoft SharePoint-toepassingen niet alleen op een laptop of desktop, maar ook op een tablet en smartphone werken. Zo kunnen medewerkers hun eigen smartphone en tablet gebruiken om ook thuis te werken en te communiceren. Je maximaliseert zo de productiviteit en de effectiviteit van je medewerkers én haalt het maximale uit de software.

Voordelen van SharePoint

Steeds meer organisaties werken met het programma, maar niet iedereen benut alle mogelijkheden van deze software. IT aanspreekpunt kan naast het installeren, ook ontzorgen op het gebied van beheer en gebruik. Zodat onderstaande, vaak onbenutte, voordelen ook optimaal benut worden.

#1 Versiebeheer | SharePoint slaat automatisch de laatste vijfhonderd versies van een document op. Zo kun je moeiteloos terug naar een oudere versie, zonder handmatig oudere versies op te hoeven slaan.
#2 Vergeet Excel | De SharePoint-lijsten zijn vergelijkbaar met Excel, maar is op veel vlakken flexibeler dan Excel. Ook werkt versiebeheer hier beter.
#3 Metadata | Voeg metadata toe aan je bestanden om ze later gemakkelijk terug te kunnen vinden. Zo worden bestandsnamen niet onnodig lang. 
#4 Samenwerken | Optimaal samenwerken omdat je takenlijsten samen beheert. Wijs taken toe aan collega’s en visualiseer taken in een tijdbalk of chart.

Zorg voor betrokkenheid in de organisatie

Verbeter de samenhang binnen jouw bedrijf en deel gemakkelijk informatie met werknemers via het intranet. Stimuleer efficiëntie binnen je organisatie door gemeenschappelijke bronnen en toepassingen via portals te delen. Laat van je horen op de fraaie communicatiesites en blijf op de hoogte van persoonlijk nieuws op de SharePoint-startpagina en in de mobiele apps. Dit alles kan met SharePoint gemakkelijk, veilig en snel.

Maak gebruik van gezamenlijke kennis

De krachtige zoekfunctionaliteit zorgt ervoor dat je met één klik vindt wat je zoekt. SharePoint heeft verschillende intelligente manieren gevonden om informatie, expertise en inzichten te vinden voor betere beslissingen en doelgerichte acties. In het uitgebreide inhoudsbeheer van SharePoint kan jouw organisatie optimaal en snel gebruikmaken van alle beschikbare kennis. Ook kun je er waardevolle verbindingen en gesprekken voeren in Yammer.

Transformeer bedrijfsprocessen

Met SharePoint verhoog je de productiviteit binnen jouw bedrijf door processen te transformeren. Van eenvoudige taken zoals meldingen en goedkeuringen, tot complexe operationele werkstromen. Met de SharePoint lijsten en -bibliotheken, Microsoft Flow, PowerApps kun je uitgebreide digitale ervaringen maken met formulieren, werkstromen en de aangepaste apps voor elk apparaat. Zo maak je jouw bedrijf efficiënter en productiever.